KN-ko mě taky nemile překvapilo, čekal jsem určité snížení výkonu v nízkých otáčkách a navýšení výkonu od 4000 ot/min a výše. Ale v grafu se křivky P a Mt prakticky překrývají.
Kromě instalace KN filtru žádné úpravy neproběhly.
Co se týká vlivu laděných svodů, je to otázka jejich tvaru, průřezu, délky a příp. propojení válců (pro co nejlepší výplach spálené směsi z válců a nasátí nové náplně). Např. GSX 1400 se systémem 4-2 (do roku 2004 včetně) má dvouplášťové svody výfuku, takže vnitřní průměr je tím pádem znatelně menší než vnější průměr. Pak laděné svody mohou zvětšit průtočný průřez a snížit odpor proudění výfukových plynů. Ale tomuto vadí přítomnost katalyzátoru, který u otevřených motorů neuvidíš (tvoří pěkný špunt ve výfuku). Pokud je výfukový systém bez výfukové přívěry, je jeho konstrukce vždy určitý kompromis dle kladených požadavků.
Zde jsou informace k výfukům zn. Yoshimura pro gsx 1400:
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... &car_id=40
Já jsem zkoušel koncovku triovál viz
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... php?id=741
Výrobcem zobrazený průběh P a Mt mohu potvrdit.
Tady je pak vidět jak vypadá výkonová charakteristika po montáži kompletního výfukového systému vč. svodů:
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... i.php?id=1
Prakticky má tato úprava význam jen pro střelce kteří budou motor točit od 5000 ot a výše. Praktičtější je pouze laděná koncovka.
Pro hledače koní pak Yoshimura nabízí ještě sportovní vačky, průběh výkonu zde:
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... php?id=871
Opět vliv na zvýšení výkonu až cca od 5000 ot výše.
Dobře rozepsané úpravy má tento borec:
http://www.bogy.at/Tuning.100.0.html
Nebo u nás
http://www.dkracing.cz/tuning-detail/gsx-1400-02-05-/