Zahájení činnosti klubu se neoficiálně datuje registrací prvního zájemce o členství a to 1.4.2009. Řádný vznik proběhl 25.4.2009 ve Stejkhausu v Penčicích u Přerova. Více v záložce "O klubu".
To sice jo, ale mě se jedná o funkčnost a jízdu. Mám strach jak někdo píše, že se zhorší průbeh v nízkých otáčkách což bych určitě nechtěl. To se mi na ní tak líbí, že krásně tahá od spoda
Andrej píše:To sice jo, ale mě se jedná o funkčnost a jízdu. Mám strach jak někdo píše, že se zhorší průbeh v nízkých otáčkách což bych určitě nechtěl. To se mi na ní tak líbí, že krásně tahá od spoda
No asi jste mě ukecali A ještě jeden dotaz. Sice to tu nepatří, ale jsem ochotný nést následky Má někdo zkušenost z iridiovýma svíčkama (NGK, Denso?). Chtěl jsem tam dát už iridiové, ale někdo mi říkal, že když tam nejsou origo obyčejné tak je to nahovno. Tak nevím jak to je. Na staré mašině jsem je tam dal a motor šel opoznání lehčeji a lépe. Zatím díííky
Kluci nechci si hrát na odborníka ale nějaké povědomí o ladění mašin mám. :-)
Stavěli jsme s bratrancem pro Ešnera z Nymburka jeho první brzdu (to je hooodně let zpět) a tak jsem byl u hodně mašin které ladil.
Dnes už má od té doby brzdu druhou, na té mi brzdil i moje GSX-so.
Základní pravidla která platí po výměně filtru bez poladění jednotky více méně u většiny mašin objem 1000 a více.
- maximální výkon se změní v jednotkách kw, 3-5kw na kole. (rozdíl nepoznáte)
- křivka výkonu se vyostří, spodek poklesne a maximální výkon posune malinko do vyšších otáček kde ale zase strmě klesá, což není pro normální jízdu vůbec výhoda. Říká se tomu diesel efekt.
- zvedne se teplota výfukových plynů, vyšší opotřebení. (chudá směs)
- zvedne se malinko spotřeba. (dole budete víc gazovat)
- pokud filtr pravidelně neudržujete, tak propouští do motoru více nečistot. (u závodních motorek to problém není)
Moje GSX-so jsem brzdil s origo výfuky a tenkrát jsme ho nechali v továrním nastavení (ve středním pásmu je malý výkonový pokles, osobně ho nedokážu za jízdy identifikovat).
Podruhé jsme brzdili po montáži creptusů, překvapivě díra ve skoro zmizela, výkon stoupl o 2 kw a posunul se o 200 otáček nahoru.
Hráli jsme si i s power commanderem, tam jsme dokázali výkon zvednout v celém pásmu o další 3 kw, nevýhoda byla ale větší spotřeba asi o 1/2 l.
Cena power commanderu + vyšší spotřeba mne od této úpravy odradila.
Ešner tvrdil že otevřeným filtrem by jsme přidali nejméně další 3 kw ale za tu starost mi to nestojí.
Tož moje poznatky ohledně ladění a otevřených filtrů.
Tak přesně nějakou takovou odpověď jsem potřeboval. Moc děkuju za užitečný výklad, jelikož něco takového mi nebyli schopní říct ani kluci ze Suzuki Paskov. Teď už můžu říct, že nechám origo filtr. Dám jenom iridiové svíčky od NGK a nebudu to nějak hrotit. Takže ještě jednou moc děkuji za radu.
Jak píše Peťa, určitě je dobré při zásahu do sání motoru a výfuku nechat změřit průběh výkonu a hohatost směsi - pak máš jistotu jestli je úprava přínosem nebo ne. Jak zajedu s mášou na brzdu, hodím sem pak grafy a koment k výsledkům.