Stránka 1 z 1

Volnoběh

Napsal: 06 dub 2009 19:08
od jarakiesel
Zdar draci
Chci se zeptat. Mám gsx 1400 né dlouho. Tuhle sezonu začínám na gsx. Nějak se mě nezdá volnoběh za studena po nastartování. Řekl bych že je dost nízkej. Jako když jsem měl cbr 600,nastartoval jsem jí,tak otáčky vyskočili a postupně zahříváním klesali dolu na potřebné otáčky. Ale u gsx 1400 jsou otáčky zdá se mi moc nízké a je řekl bych motor hlučnější??? Jak se motor zahřeje,je vše ok. (samozřejmě mluvím o stříkačce) Dá se to nějak poštelovat??? Nebo jakej na to máte názor???

Re: Volnoběh

Napsal: 07 dub 2009 00:36
od Tom
Taky se mě zdálo že furt někde něco klepe a moc to řve ale to je normálka,byl to spíš strach aby se s mazlem nic nestalo. :D

Re: Volnoběh

Napsal: 07 dub 2009 14:41
od mrna
No chlapi co ja sem vysledoval tak pokud je teplota(vzduchu) opravdu nízká tak otáčky vyletí, ale kam až nevím. Jinak mi všichni říkají že je to vzduchem chlazený a že tím pádem je ten motor hlučnější. Zdálo se mi to moc tak sem si nechal seřídit ventily a je pokoj žádný cvakot.

Re: Volnoběh

Napsal: 08 dub 2009 19:45
od Biker79
Ahoj, mám ročník 06, bral jsem ji loni na podzim najeto 6tis. Při předkupní projíždce vše v poho, nicméně po absolvování cesty domů, cca 250km cvakání na levé straně u ventilů až mě orosilo. Holt se olej porádně prohřál, za studena klid. V servise mi řekli, že je to normální a je to jiný kus od kusu. Karlos ji má, podobný km a je tichá, Dajoš ji bral najeto 2500km a cvaká taky. Moje rada změna oleje z Castrol na Motorex a je klid. Až přijde čas, tak ventily, ale to je ještě daleko.

Re: Volnoběh

Napsal: 27 dub 2009 09:43
od Dajos
TO Jara
Výšku volnoběhu si u stříkařky reguluje řídící jednotka motoru (ř.j.m.) sama v závyslosti na teplotě motoru.
Pokud motor běží stabilně, nekolísá, tak bych to asi neřešil (v případě že nejsou otáčky studeného motoru níž než předepsaný volnoběh pro zahřátý motor 1100 +/- 100).
Hlučnost studeného motoru je určitě vyšší z důvodu větších provozních vůlí (hl. pístní skupiny a ventilové vůle), tyto se zmenší na předepsané po zahřátí motoru na provozní teplotu.
Motor může být hlučnější i v případě kdy je motor podtočený - volnoběh je níž než je pro daný motor vhodné (větší rázy při kolísání otáček).

Re: Volnoběh

Napsal: 06 kvě 2009 20:08
od jarakiesel
A v čem je tedy problem když jsou otáčky za studena nižší než po zahřátí (nekolísá to,jen jsou za studena moc nízké)

Re: Volnoběh

Napsal: 07 kvě 2009 09:50
od Dajos
jarakiesel píše:A v čem je tedy problem když jsou otáčky za studena nižší než po zahřátí (nekolísá to,jen jsou za studena moc nízké)
Může to být např. špatnou charakteristikou snímače teploty motoru - udává jinou hodnotu, ř.j.m. následně vypočítává jinou dávku vstřikovaného paliva, chybný může být i v software ř.j.m., špatně synchronizovaná š.k.,..
Zeptej se na to přímo v Suzuki servisu - tam je šance, že už se s tímto problémem setkali.