Stránka 1 z 1
Úpravy výfukové soustavy
Napsal: 28 úno 2011 21:42
od Dajos
Tady budu postupně přidávat informace hl. o jednotlivých výrobcích - značkách.
Zn. Bodis
http://www.bodis-exhaust.com/index.php? ... 4&hl=en_UK
Zn. Barracuda
http://www.barracuda-exhaust.de/Typenliste_Suzuki.htm
Zn. Boss
model 01-04
http://bos-exhausts.de/index.php?id=212&L=5
model 05-
http://bos-exhausts.de/index.php?id=211 ... 4-d_05.gif
Tento kousek jsem si pořídil, takže nechám motorku změřit na brzdě před a po úpravě.
Jsem zvědav jak budou vypadat hodnoty oproti údajům deklarovaným výrobci
Re: Úpravy výfukové soustavy
Napsal: 03 lis 2011 08:55
od Dajos
Je libo výfuk 4-2 nebo dokonce 4-4? Tak mrkněte sem:
http://www.schwabenmax.de/English/Produ ... Aupuff.htm
A další nabízené cajky na GSX 1400 - spoilery, tlumiče..
http://www.schwabenmax.de/Navigation/Ha ... nglish.htm
Re: Úpravy výfukové soustavy
Napsal: 03 lis 2011 20:06
od zajda
TAk to su zvědav pak dej info jak to dopadlo.
Jinak v jednom odkazu jsi dal masku ta je přímo odporná, zakázal bych to vyrábět na tento model motorky
Re: Úpravy výfukové soustavy
Napsal: 04 lis 2011 10:25
od Dajos
No ta maska patří mezi vypečenější kousky, to jooo
Re: Úpravy výfukové soustavy
Napsal: 05 kvě 2014 21:15
od Dajos
Dnes jsem konečně zrealizoval měření na výkonové brzdě (díky bývalému třídnímu na VOŠ v Zábřehu).
Provedli jsme dynamické a statické měření výkonu v sériovém stavu - originál vzduchový filtr a originál výfuk 4-1.
Následně jsme měřili výkon staticky (výkon měřen v určitých otáčkách - bodech, konkrétně 10 bodů po 500 otáčkách od 2000 ot/min výše) s namontovaným KN filtrem s originálním výfukem a s laděnými koncovkami výfuku BOS a triovál Yoshimura (bez homologačních vložek).
Výsledky byly následující:
- ověření vlivu KN filtru na výkon - prakticky nulová změna oproti sériovému filtru (dokonce lehce nižší hodnoty u KN filtru 77 kW a 117,6 Nm oproti 77.7 kW a 118,4 Nm v sérii)
- porovnání koncovek výfuku (s KN filtrem):
1) sériová - cca 77 kW, 117,6 Nm
2) Yoshimura - 81.2 kW, 125,5 Nm
3) BOS - 80,4kW, 123,6 Nm
Takže závěr:
KN filtr v daných konfiguracích má přínos pouze z hlediska údržby - po vyprání a impregnaci lze opětovně použít narozdíl od originálního filtru který je nutno měnit.
Uvedené laděné koncovky přinesly oproti originálnímu tlumiči zvýšení výkonu a Mt v celém měřeném rozsahu otáček a znatelné snížení hmotnosti (originál cca 7 kg, Bos cca 3,5 kg a Yoshimura cca 3.0 kg) a rozměrů. Plus je i hezký sportovní zvuk (Bos o poznání hlubší oproti Yoshimuře).
Grafy dodám jen co se dostanu k pc s funkčním blůtůtem.
Re: Úpravy výfukové soustavy
Napsal: 07 kvě 2014 08:13
od Andrej
Tak tomu říkám aspoň pořádné info. Fakt dobré srovnání. Ale ten KN filtr mě fakt překvapil
Ještě že mám origo.
A musel si nějak ladit výkon nebo si tam jenom hodil KN filtr a laďák a hotovo?? A laděné svody májí taky nějaký vliv na výkon nebo je to jenom trik jak vytáhnout z lidí prachy. Nevím co se dá totiž ladit na svodech
Ale fakt super info.
Re: Úpravy výfukové soustavy
Napsal: 07 kvě 2014 16:43
od Dajos
KN-ko mě taky nemile překvapilo, čekal jsem určité snížení výkonu v nízkých otáčkách a navýšení výkonu od 4000 ot/min a výše. Ale v grafu se křivky P a Mt prakticky překrývají.
Kromě instalace KN filtru žádné úpravy neproběhly.
Co se týká vlivu laděných svodů, je to otázka jejich tvaru, průřezu, délky a příp. propojení válců (pro co nejlepší výplach spálené směsi z válců a nasátí nové náplně). Např. GSX 1400 se systémem 4-2 (do roku 2004 včetně) má dvouplášťové svody výfuku, takže vnitřní průměr je tím pádem znatelně menší než vnější průměr. Pak laděné svody mohou zvětšit průtočný průřez a snížit odpor proudění výfukových plynů. Ale tomuto vadí přítomnost katalyzátoru, který u otevřených motorů neuvidíš (tvoří pěkný špunt ve výfuku). Pokud je výfukový systém bez výfukové přívěry, je jeho konstrukce vždy určitý kompromis dle kladených požadavků.
Zde jsou informace k výfukům zn. Yoshimura pro gsx 1400:
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... &car_id=40
Já jsem zkoušel koncovku triovál viz
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... php?id=741
Výrobcem zobrazený průběh P a Mt mohu potvrdit.
Tady je pak vidět jak vypadá výkonová charakteristika po montáži kompletního výfukového systému vč. svodů:
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... i.php?id=1
Prakticky má tato úprava význam jen pro střelce kteří budou motor točit od 5000 ot a výše. Praktičtější je pouze laděná koncovka.
Pro hledače koní pak Yoshimura nabízí ještě sportovní vačky, průběh výkonu zde:
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... php?id=871
Opět vliv na zvýšení výkonu až cca od 5000 ot výše.
Dobře rozepsané úpravy má tento borec:
http://www.bogy.at/Tuning.100.0.html
Nebo u nás
http://www.dkracing.cz/tuning-detail/gsx-1400-02-05-/
Re: Úpravy výfukové soustavy
Napsal: 08 kvě 2014 09:39
od Frenki
Ty , Dajos, Ty z toho budeš dělat státnice,že to máš tak nadupané ??? !
... nato je třeba vysokou školu ! Kdo se v tom má vyznat ?
Re: Úpravy výfukové soustavy
Napsal: 13 kvě 2014 10:20
od Dajos
Frenky, zatím to v plánu nemám
Tady jsou ty slíbené grafy
http://dajosgsx.rajce.idnes.cz/Mereni_vykonu_GSX_1400#