Stránka 1 z 3

Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 13:06
od mrna
Zdarec chlapi dlouho sem to neřešil, ale jak se správně vypíná motor???( nevypadám jako idiot? ) Já ho vypínám spínačem na pravé rukojeti a poté vypnu klíček. To mě naučil kámoš s tím, že klíčkem se vypne kompletně celá motorka a že to není pro tu elektroniku good a je to lepší popořadě. No do včerejška, kdy mě kámoš co má BMW 1150GS říkal, že mu původní majitel radil, že tím vypínačem jenom v nouzi(nevím jaké pouze jako eletrikáře mě napadá tahem zapni stiskem vypni) jinak norm obsluhu klíčkem. Tak já nevím. Letecky sem se díval do manuálu GSX 1400 snadno a rychle a nic nenašel. Co vy na to???

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 13:17
od IPetr
Ty jo bomba, tak nad tímto jsem se nikdy nepřemýšlel. :angel
Jistou logiku to ale má, nejdříve vypnout zapalování a až následně celou elektrickou soustavu.
Když nad tím tak přemýšlím, tak ač bych to kdy tušil, tak používám stejný způsob, takže to dělám asi správně :dance .

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 14:45
od camerik
No, tak já teda radši vyndám baterku a pro jistotu ještě sundám nádrž a autobus přivážu řetězem ke kandelábru, aby neujel...tím považuju motorku za vyplou :rofl :rofl :rofl

Jinak teda abych odpověděl seriozně tak nejdřív chcípákem, nevím proč,ale dělám to tak :yes

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 15:08
od zajda
Klasika- Chcípák a pak klíček. Jinak potom nevím proč by tam to tlačítko bylo.

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 16:59
od Dajos
Pánové, ač je to s podivem tak v návodu k obsluze a údržbě (český překlad z r. 2005) je uvedeno zhasnutí motoru vypnutím klíčku zapalování.
Pokusím se nastudovat jak je to s vypínačem motoru, v návodu se píše, že slouží k odpojení okruhu zapalování a je propojen se startérem.
Otázka zda se zároveň vypíná i vstřikování, toto by pak bylo důležité při zhasnutí běžícího motoru. Ale osobně si myslím, že to japončíci propojili komplet i se vstřikováním.

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 17:07
od IPetr
Já ti nevím, mně se zapne palivové čerpadlo až po přecvaknutí spínače na řidítku na ON. Takže nejenom okruh zapalování ale i napájení palivového čerpadla tento spínač ovládá.

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 17:24
od Dajos
Takže jsem mrkl na el. schéma vstřikování - viz. obr. a z něj je patrno, že přerušovač motoru vypne přívod proudu do relé palivového čerpadla přes které teče proud dále i do vstřikovačů (v okamžiku kdy řídící jednotka motoru ukostří konkrétní vstřikovač).
Závěr, přerušovač motoru vypíná zapalování, okruh startéru i vstřikování z čehož plyne, že je fuk čím se vypne motor, klíček i přerušovač plní stejnou funkci.

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 18:28
od camerik
ha, takže tu nádrž jsem oddělával zbytečně, ani to nemusím přivazovat, stačí klíček nebo chcípák.....bomba, rád se dovídám nové věci co ulehčují práci s vypínáním motoru :rofl :rofl :rofl :rofl

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 19:34
od Dajos
Aspoň ses podívál jesli je pod nádrží vše ok :D :D

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 20:15
od mrna
Dobrýýýý se schematem sem nepočítal. Chlapy dikes. No tak sem kleknul na toho kámoše s tim škaredým :D BMW ať zjistí jako proč vypínat klíčkem a už to vím. Prý proto a to schema to potvrzuje, že přes něj teče docela proud a asi to tam drobet jiskří a prý odchází. To, ale bavorák a ne kvalitní SUZUKI :sun . Tak sem mu poděkoval, že sem tady ze sebe udělal vola, ale jak vidno se to docela chytlo. Aspoň vím,že místo klíčku nádrž sundat musím :yes