Stránka 1 z 3
Předpětí pružin zadního tlumiče
Napsal: 27 kvě 2013 20:26
od palus
Tady jsou slíbené informace a fotky k výměně gumiček v mechanismu předpětí pružin u zadních tlumičú.
Stahováček mi dnes udělal kámoš ,tak jsem ho hned vyzkoušel.Tlumiče mi už dříve opravoval Jarda TT.Podle iformací které jsem našel na netu měly být uvnitř dva o kroužky 2,5 x 51 mm těsnící a jeden stírací silonový.Našel jsem tam však jen tři o kroužky.Silonový kroužek pravděpodobně Jarda nahradil tím třetím o kroužkem.Ale to nebude mít na funkci vliv protože ten vrchní kroužek který je vidět bude plnit funkci prachovky.Tedy doufám.Rozhození mechanismu je jednoduché.Stáhneš pružinu,vysuneš zajišťovací podložku a vytáhneš tlumič.Pomocí tlaku prstů pak vytlačíš pístek s drážkama ven.
Jelikož gumičky nemám ještě koupené bude to prozatím vše.Přihodím ještě pár fotek.
Re: Předpětí pružin zadního tlumiče
Napsal: 27 kvě 2013 20:27
od palus
Re: Předpětí pružin zadního tlumiče
Napsal: 27 kvě 2013 20:45
od zajda
Šikulka

Dobré informace
Budu čekat na výsledek
Re: Předpětí pružin zadního tlumiče
Napsal: 28 kvě 2013 20:00
od palus
Tak jsem se na to dnes vrhnul a myslím že mám hotovo.
Re: Předpětí pružin zadního tlumiče
Napsal: 28 kvě 2013 20:04
od palus
O kroužky jsem koupil v Komě v Ostravě a to dvojí velikost.Ten menší průměr jsem použil jako prachovku.
Re: Předpětí pružin zadního tlumiče
Napsal: 29 kvě 2013 17:02
od Dino

Jak a kolik oleje?
Re: Předpětí pružin zadního tlumiče
Napsal: 29 kvě 2013 21:11
od zajda
Dino píše:
Jak a kolik oleje?
To jsi si změnil Nick? Nepleť nás prde
Re: Předpětí pružin zadního tlumiče
Napsal: 29 kvě 2013 21:12
od zajda
palus píše:O kroužky jsem koupil v Komě v Ostravě a to dvojí velikost.Ten menší průměr jsem použil jako prachovku.
Dobrá práce kámo

Re: Předpětí pružin zadního tlumiče
Napsal: 30 kvě 2013 17:39
od Dino
zajda píše:Dino píše:
Jak a kolik oleje?
To jsi si změnil Nick? Nepleť nás prde
Jojo Fi.Di je teď Díno
Re: Předpětí pružin zadního tlumiče
Napsal: 30 kvě 2013 20:24
od palus
No tak tenhle dotaz jsem čekal,ale tajně jsem doufal že nepadne.A to k vůli psaní.Moc mě to nebaví ale co bych pro tebe neudělal.
Když tam šoupneš nové o kroužky,otevří štelovací ventil na plno ať může jít vzduch ven, tlakem prstů zatlač pístek na doraz dovnitř a uzavři ventil na doraz do prava,jako by jsi chtěl vytlačit pístek.Do nalévací dírečky kápni olej a pomalu vytlačuj prstama pístek ven.Bude si ten olej sám nasávat.Ale pomalu ať zbytečně nenasaješ vzduch.Ta dírka je malinká a vzduch z ní odchází jako slimák.Až budeš mít pístek venku na doraz zašroubuj nalévací otvor.Potom zase otevírej ventil jako byjsi chtěl pístek zasunout do vnitř.Ale sám nepůjde.Musíš na něj tlačit.Tím vlastně naimituješ tlak pružiny.Až bude v poloze zatlačen ještě přidej pár kapek za současného vysouvání pístku pro kompletní naplnění.Pokud uvidíš vycházející bublinky zkoušej otáčet ventilem do obou stran.Mělo by to pomoci v odvzdušnění.Uzavři nalévací otvůrek a pomocí tlaku ruky a otevírání ventilu zasuň pístek na doraz.Pokud to nepůjde buď tam máš vzduch nebo moc oleje.Povol tedy šroubek a tlakem na pístek a zasunutín dovnitř tento problém vyřešíš.Utáhni šroubek a pomocí pumpičky vysunuj pístek.Mělo by to čtyřicetkrát cvaknout a máš ho venku na páté rysce.A kolik že je toho oleje?Přesně to nevím i když jsem to původně změřit chtěl.Já tam natlačil tak 8-10 mll ale přesně to nevím protože při tom plnění nemám cit v rukách a něco šlo vedle ale je to malinko.Ono to vypadá asi složitě ale není.Doufám že to pochopíš.
Jinak vřera jsem provedl zkoušku,zmenšil předpětí a vlnění začalo až tak od 180.Tak nevím.Budu zkoušet dále ale až přestane chcát.Jinak až budeš mít staženou pružinu zkus zatlačit tlumič na plno a pak dej vědět jak rychle se vrací.Já nemám možnost srovnání ale mám pocit že to je strašně pomalé.I to by mohl být důvod vnění.Hustý nebo starý a zasraný olej v tlumiči