Vyměnit rozvodoví řetěz nebo napínák ?
- laco2010
- Příspěvky: 13
- Registrován: 29 pro 2009 12:46
- Jméno: Ladislav
- Příjmení: Štrambach
- Pohlaví: Muž
- Motocykl 1: SUZUKI GSX1400
- Motocykl 2: SUZUKI BANDIT GSF600
- Bydliště: Litovel
Vyměnit rozvodoví řetěz nebo napínák ?
Zdravím
Potřeboval bych poradit. Při návratu z vyjížďky se mi z motoru začalo ozívat klepání které je slyšet při volnoběžných otáčkách ale pokud je motor v záběru a točí víc jak 3000 otáček tak klepání ustane. Na rozvodový řetěz mám najeto asi 8000km takže by řetěz neměl být vytahaný, myslím si že by to mohl být napínák. Potřeboval bych poradit jestli se dá napínák nějak seřídit,opravit a nebo se musí koupit celý a nebo je lepší s tím zajet do servisu. Za každou radu předem děkuju. Laco
Potřeboval bych poradit. Při návratu z vyjížďky se mi z motoru začalo ozívat klepání které je slyšet při volnoběžných otáčkách ale pokud je motor v záběru a točí víc jak 3000 otáček tak klepání ustane. Na rozvodový řetěz mám najeto asi 8000km takže by řetěz neměl být vytahaný, myslím si že by to mohl být napínák. Potřeboval bych poradit jestli se dá napínák nějak seřídit,opravit a nebo se musí koupit celý a nebo je lepší s tím zajet do servisu. Za každou radu předem děkuju. Laco
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 73
- Registrován: 07 dub 2015 19:24
- Jméno: Zdeněk
- Příjmení: Šimperský
- Pohlaví: Muž
- Telefon: 608877001
- Motocykl 1: GSX 1400
- Motocykl 2: Jawa 250
- Bydliště: Svitavy
Re: Vyměnit rozvodoví řetěz nebo napínák ?
čau,
pokud máš na rozvoďák najeto 8.000 km tak by to rozvoďákem být nemělo (tam je interval výměny cca 60-80 tis km), ale může to být klidně tím šponovákem/napínákem, je tam tlačná pružinka která pořád tlačí na napínák a ten dopíná rozvoďák, dále je tam několik zoubků a takovej zpětnej háček aby se napínák nemohl povolit, několik možností je : - může být unavená ta tlačná pružia a dostatečně netlačí
- může být seklej ten zajišťovací zobáček
tvoje možnosti jsou : - zavez to do servisu
- na motorkářích si stáhni manuál 2575 gsx1400 full manual K2 to final edition a tam máš nákres a popis na straně 115 a 116
- odšroubuj ten středový šroub na napínáku, vytáhni pružinku, zkontroluj zda je vše ok, vem šroubováček nebo malou
kulatinku a strč dovnitř místo pružinky a mírně zatlač, potom vrať pružinku a středový šroub, zkus nastartovat,
buď přestane nebo ne a pak zkus servis, takto jak jsem Ti popsal výše je dle pokynů kámoše ze servisu, může zůstal vyset
ten jistící zobáček (řešil jsem to na B12) , v tom manuálu to je dobře rozkresleno
hlavně se takto dá případně kontrolovat i opotřebení/vytažení rozvodového řetězu, dle toho na které drážce je zobáček zaskočen
třeba Ti ještě poradí někdo další
měj se Zdeny
pokud máš na rozvoďák najeto 8.000 km tak by to rozvoďákem být nemělo (tam je interval výměny cca 60-80 tis km), ale může to být klidně tím šponovákem/napínákem, je tam tlačná pružinka která pořád tlačí na napínák a ten dopíná rozvoďák, dále je tam několik zoubků a takovej zpětnej háček aby se napínák nemohl povolit, několik možností je : - může být unavená ta tlačná pružia a dostatečně netlačí
- může být seklej ten zajišťovací zobáček
tvoje možnosti jsou : - zavez to do servisu
- na motorkářích si stáhni manuál 2575 gsx1400 full manual K2 to final edition a tam máš nákres a popis na straně 115 a 116
- odšroubuj ten středový šroub na napínáku, vytáhni pružinku, zkontroluj zda je vše ok, vem šroubováček nebo malou
kulatinku a strč dovnitř místo pružinky a mírně zatlač, potom vrať pružinku a středový šroub, zkus nastartovat,
buď přestane nebo ne a pak zkus servis, takto jak jsem Ti popsal výše je dle pokynů kámoše ze servisu, může zůstal vyset
ten jistící zobáček (řešil jsem to na B12) , v tom manuálu to je dobře rozkresleno
hlavně se takto dá případně kontrolovat i opotřebení/vytažení rozvodového řetězu, dle toho na které drážce je zobáček zaskočen
třeba Ti ještě poradí někdo další
měj se Zdeny
- laco2010
- Příspěvky: 13
- Registrován: 29 pro 2009 12:46
- Jméno: Ladislav
- Příjmení: Štrambach
- Pohlaví: Muž
- Motocykl 1: SUZUKI GSX1400
- Motocykl 2: SUZUKI BANDIT GSF600
- Bydliště: Litovel
Re: Vyměnit rozvodoví řetěz nebo napínák ?
Zdarec Zdeny
Dík za radu dneska jsem měl odšroubovaný ten šroub vytáhl pružinu vše bylo ok , ale uvnitř napínáku by to mělo chodit vpodstatě jako píst ale nic nechodilo tak nevím jestli je to dobře nebo špatně. Chtěl jsem celý napínak vytáhnout ale nešli mi povolit dva imbus šrouby které to drží, tak jsem tam hodil zpět pružinu zašroubil šroub nastartoval motor a pořád klepe.
V pátek jedu do servisu tak uvidím co tam.
Dík za radu dneska jsem měl odšroubovaný ten šroub vytáhl pružinu vše bylo ok , ale uvnitř napínáku by to mělo chodit vpodstatě jako píst ale nic nechodilo tak nevím jestli je to dobře nebo špatně. Chtěl jsem celý napínak vytáhnout ale nešli mi povolit dva imbus šrouby které to drží, tak jsem tam hodil zpět pružinu zašroubil šroub nastartoval motor a pořád klepe.
V pátek jedu do servisu tak uvidím co tam.
- laco2010
- Příspěvky: 13
- Registrován: 29 pro 2009 12:46
- Jméno: Ladislav
- Příjmení: Štrambach
- Pohlaví: Muž
- Motocykl 1: SUZUKI GSX1400
- Motocykl 2: SUZUKI BANDIT GSF600
- Bydliště: Litovel
Re: Vyměnit rozvodoví řetěz nebo napínák ?
Zdravím
Takže v servisu zjistili že mám prasklí píst vyskočená segerovka a čep vydřel dvě drážky do stěny válce.
Tímto bych vás chtěl poprosit jestli někdo nemá nebo nezná někoho kdo by tento díl měl jestli by mi mohl dát vědět mám r.v.2004 ale podle vin kodu na motoru je to K5.
Na cenu origo dílu jsem se ptal 30 000 je docela pálka tak vás tímto prosím pokud by někdo o něčem věděl ať se mi ozve předem děkuji .
Takže v servisu zjistili že mám prasklí píst vyskočená segerovka a čep vydřel dvě drážky do stěny válce.
Tímto bych vás chtěl poprosit jestli někdo nemá nebo nezná někoho kdo by tento díl měl jestli by mi mohl dát vědět mám r.v.2004 ale podle vin kodu na motoru je to K5.
Na cenu origo dílu jsem se ptal 30 000 je docela pálka tak vás tímto prosím pokud by někdo o něčem věděl ať se mi ozve předem děkuji .
- Dajos
- Člen klubu
- Příspěvky: 636
- Registrován: 10 dub 2009 09:40
- Jméno: Dalibor
- Příjmení: Plischke
- Pohlaví: Muž
- Telefon: +420604534994
- Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
- Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
- Bydliště: Olomouc
Re: Vyměnit rozvodoví řetěz nebo napínák ?
Zdar, tady mají komplet válce i s písty, jinak jsem v nabídce pro gsx 1400 zahlídl i nové těsnění atd.
http://www.tipmoto.com/dily-moto/motory ... -1400.html
Jinak bych doporučil změřit vůli pístních kroužků - v drážce (axiální - má vliv na spotřebu oleje) a v zámku ovlivňující kompresní tlak (kroužek se vloží do válce cca 10 mm od horní úvratě a změří se vzdálenost ve výřezu kroužku, přitom se zkontroluje i ovalita válce - jak moc prosvítá světlo kolem kroužku). Ale novými kroužky se určitě nic nezkazí.
Rychlá zkouška stavu válce - nesmí mít hranu na konci dráhy horního pístního kroužku (v horní úvrati), pokud je, ukazuje to na opotřebení
- měl by mít po celé délce zdvihu viditelné drážky po honování (šroubovice) a nemělo by být nikde tzv. zrcátko (vyleštěné místo ukazující na přidření)
Rychlá zkouška stavu vzájemného opotřebení pístu a válce - vložit píst (bez kroužků) do válce a nechat ho vlastní vahou klesnout, pohyb by měl být pomalý
Doporučuju před nákupem dílů mrknout do příručky na stanovené rozměry a postupy kontrol dílů - píst, válec, kroužky...
Ideální by bylo sehnat rovnou komplet motor (taky jsem ho tam párkrát zahlédl).
Tak hodně štěstí.
D.
http://www.tipmoto.com/dily-moto/motory ... -1400.html
Jinak bych doporučil změřit vůli pístních kroužků - v drážce (axiální - má vliv na spotřebu oleje) a v zámku ovlivňující kompresní tlak (kroužek se vloží do válce cca 10 mm od horní úvratě a změří se vzdálenost ve výřezu kroužku, přitom se zkontroluje i ovalita válce - jak moc prosvítá světlo kolem kroužku). Ale novými kroužky se určitě nic nezkazí.
Rychlá zkouška stavu válce - nesmí mít hranu na konci dráhy horního pístního kroužku (v horní úvrati), pokud je, ukazuje to na opotřebení
- měl by mít po celé délce zdvihu viditelné drážky po honování (šroubovice) a nemělo by být nikde tzv. zrcátko (vyleštěné místo ukazující na přidření)
Rychlá zkouška stavu vzájemného opotřebení pístu a válce - vložit píst (bez kroužků) do válce a nechat ho vlastní vahou klesnout, pohyb by měl být pomalý
Doporučuju před nákupem dílů mrknout do příručky na stanovené rozměry a postupy kontrol dílů - píst, válec, kroužky...
Ideální by bylo sehnat rovnou komplet motor (taky jsem ho tam párkrát zahlédl).
Tak hodně štěstí.
D.
..co už včil
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 27 kvě 2012 18:07
- Jméno: Honza Ušák
- Příjmení: Ušák
- Pohlaví: Muž
- Motocykl 1: Suzuki GSX 1400
- Motocykl 2: BMW K 1200 S
- Motocykl 3: BMW K 1300 S
- Motocykl 4: Suzuki GSX 1400
Re: Vyměnit rozvodoví řetěz nebo napínák ?
Nedávno jsem někde na webu zahlédl na prodej celý motor. Motorkáři nebo e.bay. Bohužel nevím kde. Asi tak před měsícem. Tak zkus hledat.
- laco2010
- Příspěvky: 13
- Registrován: 29 pro 2009 12:46
- Jméno: Ladislav
- Příjmení: Štrambach
- Pohlaví: Muž
- Motocykl 1: SUZUKI GSX1400
- Motocykl 2: SUZUKI BANDIT GSF600
- Bydliště: Litovel
Re: Vyměnit rozvodoví řetěz nebo napínák ?
Děkuji všem za pomoc a ještě taková otázka jestli jsou válce stejné na všechny typy gsx1400 ?
- Dajos
- Člen klubu
- Příspěvky: 636
- Registrován: 10 dub 2009 09:40
- Jméno: Dalibor
- Příjmení: Plischke
- Pohlaví: Muž
- Telefon: +420604534994
- Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
- Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
- Bydliště: Olomouc
Re: Vyměnit rozvodoví řetěz nebo napínák ?
Podle katalogu http://www.partsdepot.cz/originalni-dil ... 05/417600/
jsou válce stejné pro K2 až K5 (obj. č. 11211-42F00-0F0), ale K6 a K7 mají obj. č. 11211-42FA0-0F0
Sice nevím jak moc velký rozdíl v tom je, třeba je to v pohodě zaměnitelné, ale to by ti řekli chlapci přímo v suzuce.
D.
jsou válce stejné pro K2 až K5 (obj. č. 11211-42F00-0F0), ale K6 a K7 mají obj. č. 11211-42FA0-0F0
Sice nevím jak moc velký rozdíl v tom je, třeba je to v pohodě zaměnitelné, ale to by ti řekli chlapci přímo v suzuce.
D.
..co už včil