Vypnutí motoru

Technické dotazy, rady a pod
Uživatelský avatar
mrna
Příspěvky: 57
Registrován: 02 dub 2009 21:16
Jméno: Marek
Příjmení: Hopjan
Pohlaví: Muž
Skype: mrnamh
Motocykl 1: Simson skútr
Motocykl 2: Honda XRV 650 Africa Twin
Motocykl 3: Suzuki GSX 1400
Bydliště: Štěpánov-Březce

Vypnutí motoru

Příspěvek od mrna »

Zdarec chlapi dlouho sem to neřešil, ale jak se správně vypíná motor???( nevypadám jako idiot? ) Já ho vypínám spínačem na pravé rukojeti a poté vypnu klíček. To mě naučil kámoš s tím, že klíčkem se vypne kompletně celá motorka a že to není pro tu elektroniku good a je to lepší popořadě. No do včerejška, kdy mě kámoš co má BMW 1150GS říkal, že mu původní majitel radil, že tím vypínačem jenom v nouzi(nevím jaké pouze jako eletrikáře mě napadá tahem zapni stiskem vypni) jinak norm obsluhu klíčkem. Tak já nevím. Letecky sem se díval do manuálu GSX 1400 snadno a rychle a nic nenašel. Co vy na to???
Gsx 1400 über alles
Uživatelský avatar
IPetr
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 373
Registrován: 01 dub 2009 20:24
Jméno: Petr
Příjmení: Žanta
Pohlaví: Muž
Telefon: +420 608268608
Motocykl 1: Suzuki GSX 1400 / 2002
Motocykl 2: Yamaha Tenere 700
Bydliště: Železný Brod

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od IPetr »

Ty jo bomba, tak nad tímto jsem se nikdy nepřemýšlel. :angel
Jistou logiku to ale má, nejdříve vypnout zapalování a až následně celou elektrickou soustavu.
Když nad tím tak přemýšlím, tak ač bych to kdy tušil, tak používám stejný způsob, takže to dělám asi správně :dance .
IPetr
camerik

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od camerik »

No, tak já teda radši vyndám baterku a pro jistotu ještě sundám nádrž a autobus přivážu řetězem ke kandelábru, aby neujel...tím považuju motorku za vyplou :rofl :rofl :rofl

Jinak teda abych odpověděl seriozně tak nejdřív chcípákem, nevím proč,ale dělám to tak :yes
zajda
Příspěvky: 1822
Registrován: 21 črc 2009 06:29
Jméno: Zajda
Příjmení: Michal
Pohlaví: Muž
Motocykl 1: GSX1400
Bydliště: Brno

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od zajda »

Klasika- Chcípák a pak klíček. Jinak potom nevím proč by tam to tlačítko bylo.
Uživatelský avatar
Dajos
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 636
Registrován: 10 dub 2009 09:40
Jméno: Dalibor
Příjmení: Plischke
Pohlaví: Muž
Telefon: +420604534994
Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
Bydliště: Olomouc

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od Dajos »

Pánové, ač je to s podivem tak v návodu k obsluze a údržbě (český překlad z r. 2005) je uvedeno zhasnutí motoru vypnutím klíčku zapalování.
Pokusím se nastudovat jak je to s vypínačem motoru, v návodu se píše, že slouží k odpojení okruhu zapalování a je propojen se startérem.
Otázka zda se zároveň vypíná i vstřikování, toto by pak bylo důležité při zhasnutí běžícího motoru. Ale osobně si myslím, že to japončíci propojili komplet i se vstřikováním.
..co už včil
Uživatelský avatar
IPetr
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 373
Registrován: 01 dub 2009 20:24
Jméno: Petr
Příjmení: Žanta
Pohlaví: Muž
Telefon: +420 608268608
Motocykl 1: Suzuki GSX 1400 / 2002
Motocykl 2: Yamaha Tenere 700
Bydliště: Železný Brod

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od IPetr »

Já ti nevím, mně se zapne palivové čerpadlo až po přecvaknutí spínače na řidítku na ON. Takže nejenom okruh zapalování ale i napájení palivového čerpadla tento spínač ovládá.
IPetr
Uživatelský avatar
Dajos
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 636
Registrován: 10 dub 2009 09:40
Jméno: Dalibor
Příjmení: Plischke
Pohlaví: Muž
Telefon: +420604534994
Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
Bydliště: Olomouc

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od Dajos »

Takže jsem mrkl na el. schéma vstřikování - viz. obr. a z něj je patrno, že přerušovač motoru vypne přívod proudu do relé palivového čerpadla přes které teče proud dále i do vstřikovačů (v okamžiku kdy řídící jednotka motoru ukostří konkrétní vstřikovač).
Závěr, přerušovač motoru vypíná zapalování, okruh startéru i vstřikování z čehož plyne, že je fuk čím se vypne motor, klíček i přerušovač plní stejnou funkci.
Přílohy
okruh zapalování.JPG
okruh vstřikování.JPG
Naposledy upravil(a) Dajos dne 03 kvě 2011 19:20, celkem upraveno 1 x.
..co už včil
camerik

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od camerik »

ha, takže tu nádrž jsem oddělával zbytečně, ani to nemusím přivazovat, stačí klíček nebo chcípák.....bomba, rád se dovídám nové věci co ulehčují práci s vypínáním motoru :rofl :rofl :rofl :rofl
Uživatelský avatar
Dajos
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 636
Registrován: 10 dub 2009 09:40
Jméno: Dalibor
Příjmení: Plischke
Pohlaví: Muž
Telefon: +420604534994
Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
Bydliště: Olomouc

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od Dajos »

Aspoň ses podívál jesli je pod nádrží vše ok :D :D
..co už včil
Uživatelský avatar
mrna
Příspěvky: 57
Registrován: 02 dub 2009 21:16
Jméno: Marek
Příjmení: Hopjan
Pohlaví: Muž
Skype: mrnamh
Motocykl 1: Simson skútr
Motocykl 2: Honda XRV 650 Africa Twin
Motocykl 3: Suzuki GSX 1400
Bydliště: Štěpánov-Březce

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od mrna »

Dobrýýýý se schematem sem nepočítal. Chlapy dikes. No tak sem kleknul na toho kámoše s tim škaredým :D BMW ať zjistí jako proč vypínat klíčkem a už to vím. Prý proto a to schema to potvrzuje, že přes něj teče docela proud a asi to tam drobet jiskří a prý odchází. To, ale bavorák a ne kvalitní SUZUKI :sun . Tak sem mu poděkoval, že sem tady ze sebe udělal vola, ale jak vidno se to docela chytlo. Aspoň vím,že místo klíčku nádrž sundat musím :yes
Gsx 1400 über alles
Odpovědět