Úpravy výfukové soustavy

Úpravy, tuning a vylepšení
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dajos
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 636
Registrován: 10 dub 2009 09:40
Jméno: Dalibor
Příjmení: Plischke
Pohlaví: Muž
Telefon: +420604534994
Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
Bydliště: Olomouc

Úpravy výfukové soustavy

Příspěvek od Dajos »

Tady budu postupně přidávat informace hl. o jednotlivých výrobcích - značkách.

Zn. Bodis
http://www.bodis-exhaust.com/index.php? ... 4&hl=en_UK

Zn. Barracuda
http://www.barracuda-exhaust.de/Typenliste_Suzuki.htm

Zn. Boss
model 01-04
http://bos-exhausts.de/index.php?id=212&L=5
model 05-
http://bos-exhausts.de/index.php?id=211 ... 4-d_05.gif
Tento kousek jsem si pořídil, takže nechám motorku změřit na brzdě před a po úpravě.
Jsem zvědav jak budou vypadat hodnoty oproti údajům deklarovaným výrobci :)
..co už včil
Uživatelský avatar
Dajos
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 636
Registrován: 10 dub 2009 09:40
Jméno: Dalibor
Příjmení: Plischke
Pohlaví: Muž
Telefon: +420604534994
Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
Bydliště: Olomouc

Re: Úpravy výfukové soustavy

Příspěvek od Dajos »

Je libo výfuk 4-2 nebo dokonce 4-4? Tak mrkněte sem:
http://www.schwabenmax.de/English/Produ ... Aupuff.htm

A další nabízené cajky na GSX 1400 - spoilery, tlumiče..
http://www.schwabenmax.de/Navigation/Ha ... nglish.htm
..co už včil
zajda
Příspěvky: 1822
Registrován: 21 črc 2009 06:29
Jméno: Zajda
Příjmení: Michal
Pohlaví: Muž
Motocykl 1: GSX1400
Bydliště: Brno

Re: Úpravy výfukové soustavy

Příspěvek od zajda »

Dajos píše:Tady budu postupně přidávat informace hl. o jednotlivých výrobcích - značkách.

Zn. Bodis
http://www.bodis-exhaust.com/index.php? ... 4&hl=en_UK

Zn. Barracuda
http://www.barracuda-exhaust.de/Typenliste_Suzuki.htm

Zn. Boss
model 01-04
http://bos-exhausts.de/index.php?id=212&L=5
model 05-
http://bos-exhausts.de/index.php?id=211 ... 4-d_05.gif
Tento kousek jsem si pořídil, takže nechám motorku změřit na brzdě před a po úpravě.
Jsem zvědav jak budou vypadat hodnoty oproti údajům deklarovaným výrobci :)
TAk to su zvědav pak dej info jak to dopadlo.
Jinak v jednom odkazu jsi dal masku ta je přímo odporná, zakázal bych to vyrábět na tento model motorky :puke
Uživatelský avatar
Dajos
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 636
Registrován: 10 dub 2009 09:40
Jméno: Dalibor
Příjmení: Plischke
Pohlaví: Muž
Telefon: +420604534994
Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
Bydliště: Olomouc

Re: Úpravy výfukové soustavy

Příspěvek od Dajos »

No ta maska patří mezi vypečenější kousky, to jooo :nod
..co už včil
Uživatelský avatar
Dajos
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 636
Registrován: 10 dub 2009 09:40
Jméno: Dalibor
Příjmení: Plischke
Pohlaví: Muž
Telefon: +420604534994
Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
Bydliště: Olomouc

Re: Úpravy výfukové soustavy

Příspěvek od Dajos »

Dnes jsem konečně zrealizoval měření na výkonové brzdě (díky bývalému třídnímu na VOŠ v Zábřehu).
Provedli jsme dynamické a statické měření výkonu v sériovém stavu - originál vzduchový filtr a originál výfuk 4-1.
Následně jsme měřili výkon staticky (výkon měřen v určitých otáčkách - bodech, konkrétně 10 bodů po 500 otáčkách od 2000 ot/min výše) s namontovaným KN filtrem s originálním výfukem a s laděnými koncovkami výfuku BOS a triovál Yoshimura (bez homologačních vložek).

Výsledky byly následující:
- ověření vlivu KN filtru na výkon - prakticky nulová změna oproti sériovému filtru (dokonce lehce nižší hodnoty u KN filtru 77 kW a 117,6 Nm oproti 77.7 kW a 118,4 Nm v sérii)
- porovnání koncovek výfuku (s KN filtrem):
1) sériová - cca 77 kW, 117,6 Nm
2) Yoshimura - 81.2 kW, 125,5 Nm
3) BOS - 80,4kW, 123,6 Nm

Takže závěr:
KN filtr v daných konfiguracích má přínos pouze z hlediska údržby - po vyprání a impregnaci lze opětovně použít narozdíl od originálního filtru který je nutno měnit.
Uvedené laděné koncovky přinesly oproti originálnímu tlumiči zvýšení výkonu a Mt v celém měřeném rozsahu otáček a znatelné snížení hmotnosti (originál cca 7 kg, Bos cca 3,5 kg a Yoshimura cca 3.0 kg) a rozměrů. Plus je i hezký sportovní zvuk (Bos o poznání hlubší oproti Yoshimuře).

Grafy dodám jen co se dostanu k pc s funkčním blůtůtem.
Naposledy upravil(a) Dajos dne 07 kvě 2014 15:49, celkem upraveno 1 x.
..co už včil
Andrej
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 90
Registrován: 27 led 2014 21:16
Jméno: Ondřej
Příjmení: Adamec
Pohlaví: Muž
Telefon: 608615933
Motocykl 1: suzuki gsx 1400(2007)
Motocykl 2: suzuki dr 650 rs
Motocykl 3: jawa 250 pérák
Motocykl 4: fichtl
Motocykl 5: Suzuki b-king ( současná)

Re: Úpravy výfukové soustavy

Příspěvek od Andrej »

Tak tomu říkám aspoň pořádné info. Fakt dobré srovnání. Ale ten KN filtr mě fakt překvapil :( Ještě že mám origo. :) A musel si nějak ladit výkon nebo si tam jenom hodil KN filtr a laďák a hotovo?? A laděné svody májí taky nějaký vliv na výkon nebo je to jenom trik jak vytáhnout z lidí prachy. Nevím co se dá totiž ladit na svodech :) Ale fakt super info. :yes
Uživatelský avatar
Dajos
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 636
Registrován: 10 dub 2009 09:40
Jméno: Dalibor
Příjmení: Plischke
Pohlaví: Muž
Telefon: +420604534994
Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
Bydliště: Olomouc

Re: Úpravy výfukové soustavy

Příspěvek od Dajos »

KN-ko mě taky nemile překvapilo, čekal jsem určité snížení výkonu v nízkých otáčkách a navýšení výkonu od 4000 ot/min a výše. Ale v grafu se křivky P a Mt prakticky překrývají.
Kromě instalace KN filtru žádné úpravy neproběhly.
Co se týká vlivu laděných svodů, je to otázka jejich tvaru, průřezu, délky a příp. propojení válců (pro co nejlepší výplach spálené směsi z válců a nasátí nové náplně). Např. GSX 1400 se systémem 4-2 (do roku 2004 včetně) má dvouplášťové svody výfuku, takže vnitřní průměr je tím pádem znatelně menší než vnější průměr. Pak laděné svody mohou zvětšit průtočný průřez a snížit odpor proudění výfukových plynů. Ale tomuto vadí přítomnost katalyzátoru, který u otevřených motorů neuvidíš (tvoří pěkný špunt ve výfuku). Pokud je výfukový systém bez výfukové přívěry, je jeho konstrukce vždy určitý kompromis dle kladených požadavků.

Zde jsou informace k výfukům zn. Yoshimura pro gsx 1400:
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... &car_id=40

Já jsem zkoušel koncovku triovál viz
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... php?id=741
Výrobcem zobrazený průběh P a Mt mohu potvrdit.

Tady je pak vidět jak vypadá výkonová charakteristika po montáži kompletního výfukového systému vč. svodů:
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... i.php?id=1
Prakticky má tato úprava význam jen pro střelce kteří budou motor točit od 5000 ot a výše. Praktičtější je pouze laděná koncovka.

Pro hledače koní pak Yoshimura nabízí ještě sportovní vačky, průběh výkonu zde:
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product ... php?id=871
Opět vliv na zvýšení výkonu až cca od 5000 ot výše.

Dobře rozepsané úpravy má tento borec:
http://www.bogy.at/Tuning.100.0.html

Nebo u nás
http://www.dkracing.cz/tuning-detail/gsx-1400-02-05-/
..co už včil
Uživatelský avatar
Frenki
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 625
Registrován: 31 črc 2010 21:17
Jméno: Roman
Příjmení: Šrámek
Pohlaví: Muž
Skype: frenkisimicek8396310
Motocykl 1: Suzuki GSX 1400 r.v.2002-modro bílá
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy výfukové soustavy

Příspěvek od Frenki »

Ty , Dajos, Ty z toho budeš dělat státnice,že to máš tak nadupané ??? ! :O
:chuckle ... nato je třeba vysokou školu ! Kdo se v tom má vyznat ? :blush
FRENKI - OSTRAVA !!!
Uživatelský avatar
Dajos
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 636
Registrován: 10 dub 2009 09:40
Jméno: Dalibor
Příjmení: Plischke
Pohlaví: Muž
Telefon: +420604534994
Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
Bydliště: Olomouc

Re: Úpravy výfukové soustavy

Příspěvek od Dajos »

Frenky, zatím to v plánu nemám :mrk

Tady jsou ty slíbené grafy
http://dajosgsx.rajce.idnes.cz/Mereni_vykonu_GSX_1400#
..co už včil
Odpovědět